PENGARUH KUALITAS JASA DAN CITRA DESTINASI TERHADAP KEPUTUSAN MENGUNJUNGI WISATA PANTAI TANJUNG BARU DI KABUPATEN KARAWANG

Dedi Mulyadi

Abstract


The purpose of this study was to determine and analyze the effect of service quality and destination image on the decision to visit Tanjung Baru beach tourism in Karawang Regency. The research method used in this research is a quantitative method that is associative in nature. Data collection was carried out by distributing questionnaires to the respondents. Data analysis was performed by statistical analysis to test hypotheses. Based on the results of the study note that there is a positive influence between service quality and destination image on the decision to visit Tanjung Baru beach tourism in Karawang Regency, both partially and simultaneously.


Full Text:

PDF

References


Akhmad, B. (2013). Pengaruh Kualitas Produk Wisata Terhadap Keputusan Berkunjung di Wisata Pakuhaji: survey pada wisatawan yang berkunjung ke Pakuhaji (Doctoral dissertation, Universitas Pendidikan Indonesia).

Aksoy, R., & Kiyci, S. (2011). A destination image as a type of image and measuring destination image in tourism (Amasra case). European Journal of Social Sciences, 20(3), 478-488.

Alma, B. (2013). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Apriyani, Y. (2013). Pengaruh Brand Image, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Pizza Hut Di Kota Padang. Jurnal Manajemen, 2(01).

Avraham, E., & Ketter, E. (2008). Media Strategies for Markerting Places in Crisis Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations.UK: Elsevier

Buchori, & Saladin, D. (2010). Manajemen Pemasaran. Bandung: Linda Karya.

Damanik, J., & Weber, H. F. (2006). Perencanaan Ekowisata dari Teori Ke Aplikasi. Yogyakarta: Andi.

Dewi, S. N. D. (2013). Pengaruh Citra Destinasi Pariwisata Kabupaten Belitung Terhadap Perilaku Pasca Berkunjung Wisatawan Nusantara. JURNAL ILMU MANAJEMEN DAN BISNIS, 7(2), 6-13.

Hasibuan, M. S. P. (2011). Manajemen: Dasar, Pengertian, dan Masalah. Jakarta: Bumi Aksara.

Hurriyanti, R. (2010). Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen. Bandung: Alfabeta.

Kavaratzis, M., & Asworth, G. (2010). Towards Effective Place and Brand Management Branding European Cities and Regions. UK: Edward Elgar Publishing Limited.

Kotler, P. 2006. Marketing Management (twelfth Edition)

Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Puspita, I. (2009). Hubungan Persepsi Pasien Tentang Kualitas Pelayanan Dengan Citra Rumah Sakit Umum Daerah Kabupaten Aceh Tamiang (Master's thesis).

Riduwan, & Kuncoro, E. A. (2012). Cara Menggunakan dan Memakai Path Analysis (Analisis Jalur). Bandung: Alfabeta.

Ruslan, R. (2012). Manajemen Public Relations & Media Komunikasi. Jakarta: RajaGrafindo Persada.

Simamora, B. (2008). Panduan Riset Perilaku Konsumen. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Sudrajat, A. (2016). Pengaruh Kualitas Jasa Pelayanan Akademik dan Kepuasan Mahasiswa Terhadap Loyalitas Mahasiswa Di Universitas Singaperbangsa Karawang. Value: Journal of Management and Business, 1(1).

Sugiyono. (2012). Metode Kualitatif, Kuantitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta.

Sumarwan, U. (2011). Perilaku Konsumen: Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Bogor: Ghalia Indonesia

Tjiptono, F. (2006). Manajemen Jasa.Yogyakarta: Andi.

Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.

Tjiptono, F., & Chandra, G. (2012). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 10 tahun 2009 tentang Kepariwisataan.

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 32 Tahun 2004 tentang Pemerintah Daerah.

Umar, H. (2009). Study Kelayakan Bisnis. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Winarsih, A. S., & Ratminto. 2013. Manajemen Pelayanan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Yamit, Z. (2013). Manajemen Kualitas Produk dan Jasa. Yogyakarta: Ekonisi.

Yusuf, A. (2015). Pengaruh Atribut Produk Wisata terhadap Place Branding dan Implikasinya terhadap Keputusan Mengunjungi Destinasi Wisata Pantai (Survey terhadap Wisatawan Nusantara di Kabupaten Karawang). Majalah Ilmiah SOLUSI, 1(01).

Yuty, O. A. (2008). Ekonomi Pariwisata Intorduksi, Informasi, dan Implementasi. Jakarta: Kompas.




DOI: https://doi.org/10.15575/jk.v1i1.8799

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Dedi Mulyadi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

________________________________________________________________________

E - ISSN : 2622-6103


KELOLA is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.>

 

Published by : PUSAT KAJIAN Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik UIN Sunan Gunung Djati Bandung

Flag Counter

 


View My Stats