Reformasi Kualitas Pelayanan Publik di Indonesia


Risa Miliah(1*), Yulia Kusuma(2)

(1) Universitas Muhammadiyah Malang, Indonesia
(2) Universitas Muhammadiyah Malang, Indonesia
(*) Corresponding Author

Abstract


Bureaucratic reform is a process of renewal by using the transformation of the system or bureaucratic order in a better direction. In this study using secondary data collection methods in which this method collects data by examining books, scientific papers and documents which are certainly related to the problem of the researcher. The results of research on the impact of reduced performance in government organizations show that in 2010-2014 it has the same level every year, while for 2015-2019 it has increased in 2016.


Full Text:

PDF

References


Dahlan., Hasim, D., Hamdan. (2017). Pengaruh Manajemen Sumber Daya Manusia dan Budaya Organisasi Terhadap Kualitas Pelayanan menurut Kantor Kecamatan Tamalate Kota Makassar. Jurnal Pemikiran Ilmiah dan Pendidikan Administrasi Perkantoran, Vol 4, No 2, Juli- Desember 2017

Habib, F. (2020). Pemetaan Riset Reformasi Virokrasi Indonesia. Jurnal Borneo Administratir, Volume 16, No 2, Mei 2020

Hamirul. (2017). Patologi Birokrasi yang Dimanisfestasikan Dalam Perilaku Birokrat Yang Bersifat Difungsional”, Jurnal Imu Rezim, Volume 7, No 1, April 2017

Indrajit, W., Soiman. (2014). Pemberdayaan Masyarakat & Pembangunan. Malang: Intrans Publishing.

Oos M. Anwas 2015. Pemberdayaan Masyarakat Di Era Global, Bandung: Alfebeta.

Putra, S.A. (2015). Pembaruan Bidang Organisasi Dan Tata Laksana Di Kementrian Kelautan Dan Perikanan Jakarta” Jurnal Ilmu Sosial dan Ilmu Politik ISSN. 2442-6962 Vol. 4 No. 1 (2015).

Rakhmat. (2013). Pembaruan Publik Daam Perspektif Good Governance. Jurnal Paradigma, Vol. 2 No. 1 April 2013 1-9

Saiman. (2017). Politik Perbatasan Hubungan Pusat dan Daerah dalam Pembangunan Infrastrktur Perbatasan Indonesia-Malaysia Pasca Reformasi. Malang: Inteligensia Media.Putra, S.A. (2015). Pembaruan Bidang Organisasi Dan Tata Laksana Di Kementrian Kelautan Dan Perikanan Jakarta” Jurnal Ilmu Sosial dan Ilmu Politik ISSN. 2442-6962 Vol. 4 No. 1 (2015).Suharti, H., Insani, M.A. (2016). Manajemen Rezim Dalam Strategi Unit Reaksi Cepat Tambal Jalan Di Kota Bandung Tahun 2015. Jurnal Ilmu Rezim,Vol 2, No 2,Oktober 2016

Sartika, D., Kusumaningrum,M. (2017). Pengembangan Kompetensi Aparatur Sipil Negara Di Lingkungan Negara Provinsi Kalimantan Timur. Jurnal Borneo Administrasi,Volume 13,No2,September 2017.

Suharti, H., Insani, M.A. (2016). Manajemen Rezim Dalam Strategi Unit Reaksi Cepat Tambal Jalan Di Kota Bandung Tahun 2015. Jurnal Ilmu Rezim,Vol 2, No 2,Oktober 2016




DOI: https://doi.org/10.15575/jbpd.v3i2.13560

DOI (PDF): https://doi.org/10.15575/jbpd.v3i2.13560.g5979

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Risa Miliah, Yulia Kusuma

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

 

Ministrate: Jurnal Birokrasi & Pemerintahan Daerah
Has Been Indexed on:

Indeks Harvard    
    
      

 


Ministrate : Jurnal Birokrasi dan Pemerintahan Daerah is licensed under Attribution-ShareAlike 4.0 International