The Concept of Human Ability (Qudratul Insan) in Islamic Education Process
Main Article Content
Abstract
Article Details
The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, copyright of the article shall be assigned to International Journal of Nusantara Islam, Sunan Gunung Djati State Islamic University.
The copyright encompasses exclusive rights to reproduce and disseminate articles in all forms and media, including reprints, photographs, microfilm, and similar reproductions, as well as translations. Some or all of the contents of this journal can be stored in databases and transmitted in any form and media without the need for written permission from the International Journal of Nusantara Islam, Sunan Gunung Djati State Islamic University.
The Editors and the Advisory International Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the International Journal of Nusantara Islam (IJNI) are sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
References
Abdul Basyit. (2017). Memahami Fitrah Manusia Dan Implikasinya Dalam Pendidikan Islam. Rausyan Fikr, 13(1), 1340–1350.
Abdullah, D. (2017). Konsep Manusia Dalam Al-Qur’an (Telaah Kritis tentang Makna dan Eksistensi). Al Daulah : Jurnal Hukum Pidana dan Ketatanegaraan, 6(2), 331–344. https://doi.org/10.24252/ad.v6i2.4886
Akhirin. (2015). Pengembangan Potensi Anak Perspektif Pendidikan Islam. Jurnal Tarbawi, 12(2).
Amir, D. (2012). Konsep Manusia Dalam Sistem Pendidikan Islam. Al-Ta lim, 19(3), 188. https://doi.org/10.15548/jt.v19i3.52
Fhauziah, H. (2015). Hubungan Konsep Manusia Dengan Konsep Pendidikan Islam Menurut Haji Abdul Malik Karim Amrullah. Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Syarif Hidayatullah.
Harahap, M., & Siregar, L. M. (2017). Konsep Pendidikan Islam Dalam Membentuk Manusia Paripurna. Jurnal Pendidikan Agama Islam Al-Thariqah, 2(2), 148–163. https://doi.org/10.25299/althariqah.2017.vol2(2).1040
Hartono. (2013). Konsep Belajar dan pembelajaran Menurut QS. An-Nahl:78. Insania, 16(40), 311–326.
Imam Faqih. (2005). Konsepsi Potensi Manusia. 50–68.
Katsir, I. (2004). Tafsir Ibnu Katsir Jilid 5. Pustaka Imam Syafi’i.
Kosim, N., & Syah, L. (2016). Potensi dasar manusia menurut ibnu taimiyah dan implikasinya dalam pendidikan islam skripsi. Qathrunâ, 3(1), 63–97.
M. Quraish Shihab. (2005). Tafsir Al-Mishbah (Pesan, Kesan dan Keserasian Al-Qur’an) (Tiga). Lentera Hati.
Mohammad Muchlis, S. (2007). Fitrah; Konsep Dan Pengembangannya Dalam Pendidikan Islam. Tadrîs, 2(2), 236–249.
Mualimin. (2017). Konsep Fitrah Manusia dan Implikasinya Dalam Pendidikan Islam. Jurnal Pendidikan Islam Al-Tadzkiyyah, 8(II), 249–266.
Permatasari, E. (2009). Potensi Manusia dalam Surah al Baqarah ayat 30-39 dan Implikasinya dalam Pendidikan Islam. Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta.
Rahardjo, D. (2016). Potensi Belajar Dalam Al-Qur’an ( Telaah Surah An-Nahl: 78 ). Jurnal Edukasi Islami, 05, 1411–1429.
Rahmawati. (2008). Potensi Dasar Manusia Menurut Ibnu Taimiyah dan Implikasinya Dalam Pendidikan Islam. Dalam Qathrunâ (Vol. 3, Nomor 1).
Siregar, R. L. (2016). Al- Af ’ idah dan Qulub serta Kaitannya dengan Pendidikan. jurnal Al-Hikmah, 13(1), 100–109.
Syamsul Rizal. (2017). Melacak Terminologi Manusia Dalam Al-Qur’an. Jurnal At-Tibyan, 2(2), 87. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004