Gaya Retorika Habib Bahar Bin Smith Dalam Media Youtube
DOI:
https://doi.org/10.15575/tabligh.v9i2.39501Abstract
The objective of this research is to analyze the rhetorical style of Habib Bahar, his gestures and facial expressions, as well as his performance in delivering his dakwah (Islamic preaching) through YouTube. The approach used in this study is descriptive qualitative. The results of this research indicate that: (1) Habib Bahar uses an informal language style in his preaching. (2) Habib Bahar has distinctive gestures and facial expressions when delivering his message. (3) Habib Bahar demonstrates strong performance and enthusiasm in conveying the truth of Islamic teachings in his dakwah.References
DAFTAR PUSTAKA
Amin, S, M. (2009). Ilmu Dakwah. Jakarta: Amzah
Cangara, H. (1998). Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta: Raja Grafindo
Chanegie. (2012). Stand and Deliver. Jakarta: Gramedia Pustaka
Darmansyah. (2010). Strategi Pembelajarn Menyenangkan Dengan Humor. Jakarta: PT Bumi Aksara
Derung, T, N. (2017). Interaksionisme Simbolik Dalam Kehidupan Bermasyarakat. SAPA Jurnal Kateketik dan Pastoral. 2(1), 118–131
Dhanik. Anna, G, Z. (2020). Buku Ajar Retorika. Banten: CV. AA
Elbadiansyah, U. (2014). Interaksionisme Simbolik Dari Era Klasik Hingga Modern. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Hasanudin, A, H. (1982). Retorika Dakwah dan Publisistik Dalam Kepemimpinan. Surabaya: Usaha Nasional
Ilahi, W. (2010). Komunikasi Dakwah. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya
Keraf, G. (2010). Diksi dan Gaya Bahasa. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama
Ma’arif, B. (2010). Komunikasi Dakwah Paradigma untuk Aksi. Bandung: Simbiosa Rekatama Medi
Maarif, Z (2015). Retorika Metode Komunikasi Publik. Depok: PT Raja grafindo Persada
Mailani, O. (2022). “Bahasa sebagai alat komunikasi dalam kehidupan manusia.†Kampret Journal 1(2):1–10
Ridwan, A. (2013). Filsafat Komunikasi. Bandung: CV Pustaka
Sobur, A. (2004). Semiotika Komunikasi. Bandung: Rosda Karya
Suheri. (2020). Makna Interaksi dalam Komunikasi (Teori Interaksi Simbolik dan Teori Konvergensi Simbolik). Jurnal UINSU
Turmudi, H. (2020). Ijtihad Siyasi dalam Perspektif Interaksionisme sebagai Akar Komunikasi Politik Persatuan Islam. Communication: Jurnal Ilmu Komunikasi. 4(1), 105-128