KOMPETENSI MANAJERIAL KEPALA MADRASAH DALAM KINERJA TENAGA KEPENDIDIKAN DI MADRASAH
DOI:
https://doi.org/10.15575/isema.v7i1.14390Abstract
References
Aisyah, S., & Badrudin, B. (2019). Manajemen Kepemimpinan Kepala Sekolah Eefektif Pada Sekolah Inklusif. Jurnal Isema : Islamic Educational Management, 1(1). https://doi.org/10.15575/isema.v1i1.4986
Arikunto, S. (2016). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Rineka Cipta.
Arismunandar, A. (2018). Competency of Elementary Schools Principals in Supporting the Standardization of Leadership in Education. Journal of Physics: Conference Series, 1028(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1028/1/012184
El-Faradis, F. (2016). Pengaruh Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dan Motivasii Kerja Terhadp Kinerja Guru di Tarbiyatul Muallimien Al-Islamiyah (TMI) Putri Al-Amien Prenduan Sumenep Madura. [Thesis (Versi Elektronik). Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang]. http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/3965
Hidayati, U. (2012). Kompetensi Kepala Madrasah Aliyah. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama Dan Keagamaan, 10(2), 186–200. https://doi.org/10.32729/edukasi.v10i2.159
Irawan. (2019). Filsafat Manajemen Pendidikan Islam. PT Remaja Rosdakarya.
Karwati, E., & Priansa, D. J. (2013). Kinerja dan Profesionalisme Kepala Sekolah (Membangun Sekolah yang Bermutu). Alfabeta.
Lembaga Pengembangan dan Pemberdayaan Kepala Sekolah dan Pengawas Sekolah, L. P. dan P. K. S. dan P. S. (2020). Panduan Pelaksanaan Ekowisata. Panduan Pelaksanaan Uji Kompetensi Kepala Sekolah (UKKS). Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan. http://repositori.kemdikbud.go.id/17871/
Mulyasa, E. (2013). Menjadi Kepala Sekolah Profesional. Remaja Rosdakarya.
Riniwati, H. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia (Aktivitas Utama dan Pengembangan SDM). UB Press.
Rusdiana, R. (2015). Kebijakan Publik. Pustaka Setia.
Saepudin, A. (2014). Hubungan Kompetensi Manajerial Kepala Sekolah dengan Mutu Guru di Madrasah Aliyah Nurul Huda Kecamatan Setu Kabupaten Bekasi [UIN Syarif Hidayatullah Jakarta]. http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/24927
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Sugiyono. (2019). Statistika untuk Penelitian. Alfabeta.
Surya. (2008). Kepala Sekolah di Indonesia Tidak Kompeten. Kompas.Com. https://nasional.kompas.com/read/2008/08/11/1654270/~Nasional
Wahab, A. A. (2011). Anatomi Organisasi dan Kepemimpinan Pendidikan: Telaah Terhadap Organisasi dan Pengelolaan Organisasi Pendidikan. Alfabeta.
Wibowo. (2017). Manajemen Kinerja. PT Raja Grafindo Persada.
Wicaksono, A., & Sulasminten, S. (2016). Hubungan Kompetensi Kepribadian dan Motivasi Kerja dengan Persepsi Kinerja Tenaga Administrasi di SMP Negeri se-Kabupaten Sidoarjo Bagian Barat. Inspirasi Manajemen Pendidikan, 4(1), 152–163. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/inspirasi-manajemen-pendidikan/article/view/17893
Widodo, D. B., Imron, A., & Arifin, I. (2019). Hubungan Motivasi Kerja Dengan Kinerja Tenaga Kependidikan. JAMP: Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 2(1), 10–16. https://doi.org/10.17977/um027v2i22019p10
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).