Strategi Pengelolaan Asrama Haji Embarkasi Bekasi Dalam Meningkatkan Nilai Guna
DOI:
https://doi.org/10.15575/mjhu.v4i1.41137Keywords:
Hostel, Mark, Strategy, ManagementAbstract
References
Ahmad, (2020) Manajemen Strategis, Makassar: Nass Media Pustaka.
Amaliyah, M. (2020). “Sistem Pengelolaan Asrama Haji di Embarkasi Pondok Gede Jakarta: Analisis Perubahan Struktural dan Keuangan dalam Konteks UPT Kementerian Agamaâ€. (Skripsi). Fakultas Ilmu Dakwah dan Ilmu Komunikasi, Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta
Arikunto, S. (2018). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Azzahra, H. (2022). Implementasi Manajemen Strategik Dalam Mengoptimalkan Pelayanan Ibadah Haji di PHU Kemenag Kota Bandung. Tadbir: Jurnal Manajemen Dakwah Vol. 7 No. 1 (2022) 85-104
David, fred. R. (2009). Manajemen Strategis Konsep, Edisi 12. Jakarta: Salemba Empat.
Departemen Pendidikan Nasional, (2005) Kamus Besar Bahasa Indonesia, Jakarta: Balai Pustaka
Dkk Yuan Badrianto. (2022) Kinerja Dan Produktivitas Dalam Organisasi Bandung: Media Sains Indonesia dan Penulis.
F. Nurwulan and M. Ibnu Choldun R, (2020) “Perancangan Sistem Informasi Pengelolaan Pensiun Pada PT PLN (PERSERO) Distribusi Jawa Barat,†J. Ilm. Manaj. Inform., vol. 12, no. 1, pp. 22–29, 2020.Belakang, D. T. (tahun). Judul Buku, Kota: Penerbit.
Fachruddin, (1984) Pembinaan Mental Bimbingan Al-Qur’an, Jakarata: Bina Aksara
Fatimah, T. (2020). Strategi Bersaing Umkm Rumah Makan Di Saat Pandemi Covid 19. Jurnal Penelitian IPTEKS.
Hasan, A. (2010) Marketing Bank Syariah, Jakarta : Ghalia Indonesia
Hasbiyallah dan Sujudi, Nayif. (2019) “Pengelolaan pendidikan Islam: Teori dan Praktikâ€. Bandung: PT. Remaha Rosdakarya.
https://ejournal.uin-suka.ac.id/dakwah/JMD/article/view/61-01
Ikhsan, M. K. (2019). “Manajemen Pelayanan Jamaah Calon Haji di Asrama Haji Embarkasi Banjarmasin tahun 2019â€. (Skripsi) Fakultas Dakwah Dan Ilmu Komunikasi, Universitas Islam Negeri Antasari Banjarmasin.
Kementerian Pendidikan Nasional, (2005) Kamus Besar Bahasa Indonesia, Edisi Ke-3 Jakarta : Balai Pustaka
Machendrawaty, N., & Safei, A. A. (2001). Pengembangan Masyarakat Islam: Dari Ideologi, Strategi, sampai Tradisi. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Maruf. (2019). Pengertian Dan Tahapan Proses Manajemen Strategi Serta Tujuan. Jakarta: Erlangga.
Muhammad Aswar Limi, M. A. (2023) Manajemen Strategi, Sumatera Barat: Cendekia Muslim.
Murpin Joshua Sembiring dan Didin Fatihudin. (2020) Manajemen Strategi Dari Teori Ke Praktek, Pasuruan: CV Penerbit Qiara Media.
Noviani P, Dkk. (2018). “Hak Keperdataan Calon Jemaah Haji Dalam Penyelenggaraan Ibadah Haji Khusus Pada Pt. An-Nur Maarif CABANG BONE.†Prosiding Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat 5 (1): 48.
Nurtanzila, L., Nurpita, A. (2018). Penggunaan Arsip Untuk Kegiatan Administrasi: Tinjauan di Kota Yogyakarta. Jurnal Kearsipan,
Rizal, M. H. S. (2018). “Manajemen Pelayanan Program Pasca Haji pada KBIH Rindu Ka’bah Bantul: Sebuah Upaya Mempererat Ukhuwah Islamiyahâ€. Jurnal Manajemen Dakwah. Retrieved from
Sahir, S.H. (2021). Metodologi Penelitian. Yogyakarta: PENERBIT KBM INDONESIA
Salim, T. (2020). “Strategi Pengelolaan PT. Sekapur Sirih Tour dan Travel dalam Meningkatkan Kualitas Pelayanan Haji di Kota Pekanbaruâ€. (Skripsi). Fakultas Dakwah dan Komunikasi, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau
Sani, F. W. (2024). Manajemen Strategik Bimbingan Manasik dalam Membangun Kemandirian Jemaah Haji Di KBIHU PP Persis. MABRUR: Academic
Setyowati, Nursha Dwi, and Sumardjijati Sumardjijati. (2021). “Representasi Ageisme Dalam Film Ziarah 2017 (Analisis Semiotika Roland Barthes).†Jurnal Mutakallimin : Jurnal Ilmu Komunikasi 4 (1).
Subhan, Abdul, and Achmad Firdaus. (2023). “The Influence of Islamic Service Quality and Trust on Customer Satisfaction and Intention in Reusing The Services in The Implementation of Umrah and Special Hajj Pilgrimage Pengaruh Kualitas Pelayanan Islami Dan Kepercayaan Terhadap Kepuasan Pelanggan Ser.†Jurnal Ekonomi Syariah Teori Dan Terapan 10 (3): 275–89.
Sudaryono. (2016). Manajemen Pemasaran Teori dan Implementasi. Yogyakarta: C.V Andi Offset.
Sugiarto. (2007). “Ekonomi Mikro Sebuah Kajian Komprehensifâ€. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Sugiyono. (2009). “Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&Dâ€. Bandung: Alfabeta.
Tjiptono, F. (2008) Strategi Pemasaran, Yogyakarta : CV. Andi Offset
Ulum, M. C. (2019). Manajemen Pelayanan Jamaah Haji Lanjut Usia Oleh Kementerian Agama Kabupaten Sleman.†Progress in Retinal and Eye Research.
Zuly, Q. (2011). “Perjuangan Memerdekakan Kaum Tertindas: Belajar Dari Martin Luther King, Jr Dan Malcolm X.†Jurnal Kawistara 1 (2): 202–6.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish articles in Mabrur: Journal of Hajj and Umra agree to the following terms:
- Authors retain copyright of the article and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC-BY-SA or The Creative Commons Attribution–ShareAlike License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).



