Pengaruh Media Visual (Gambar) Terhadap Kemampuan Kosakata Anak Autis

Amalia Risqi Puspitaningtyas, Vidya Pratiwi

Abstract



The barriers possessed by autistic children are communication and language, so that they have lack vocabulary. The purpose of this study is to describe the vocabulary skills of autistic children both before and after the intervention state and analyze the visual media (pictures) on the vocabulary of autistic children.  This research method is quantitative using Single Subject Research (SSR) A-B-A design with A is the baseline and B is an intervention. The results showed there was an influence of the use of visual media (pictures) on the vocabulary ability of autistic children

Full Text:

PDF

References


Arsyad, Azhar. 2010. Media Pembelajaran. Jakarta: Rajawali Pers.

Creswell, W.J. 2009. Reseach Design Pendekatan Kualitatif Kuantitatif, dan Mixed. Terjemahan Fawaid. 2010. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Irwanto, Setiadi, Rudy, dkk. 2011. Austime Dari A Sampai Z: Edisi Khusus Majalah AnakSpesial. Jakarta: CV. Anak Spesial Mandiri.

Noviani, Elisa. 2014. Pengaruh Permainan Kartu Bergambar Untuk Meningkatkan Kosa Kata Anak Autis Kelas TK di Sekolah Khusus Bina Anggita Yogyakarta. Jurnal Pendidikan Khusus Edisi Januari Tahun 2014

Sunarto, J, dkk. 2005. Pengantar Penelitian dengan Subyek Tunggal. Tsukuba: Universitas Tsukuba.

Santrock, W. John. 1995. Life-Span Developmental: Perkembangan Masa Hidup. Jakarta: Erlangga.

Soetjiningsih & Ranuh, IG.N Gede. 1995. Tumbuh Kembang Anak. Jakarta: Penerbit Buku Kedokteran EGC.

Tarigan, Henry Guntur. 2011. Pengajaran Kosa Kata. Bandung: Angkasa




DOI: https://doi.org/10.15575/al-aulad.v3i1.6420

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


View My Stats

Jurusan PGMI Lantai 3 Gedung Fakultas Tarbiyah dan Keguruan UIN Sunan Gunung Djati Bandung. Kampus 2 Jalan Soekarno-Hatta Kel. Cimincrang Kec. Gedebage Kota Bandung 40294. 

email : al.aulad@uinsgd.ac.id