Implementation of Talking Stick Media to Improve Arabic Vocabulary Mastery and Speaking Skills
DOI:
https://doi.org/10.15575/ta.v3i2.39367Abstract
References
Al Rochim, D., & Gumelar, I. (2021). Metode Pembelajaran Kooperatif Strategi Talking Stick Dalam Pembelajaran Shorof. Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab, 7, 400-409. Retrieved from http://prosiding.arab-um.com/index.php/konasbara/article/view/995.
Almelhes, S. (2024). Enhancing Arabic Language Acquisition: Effective Strategies for Addressing Non-Native Learners' Challenges. Education Sciences, 14(10), 1116. https://doi.org/10.3390/educsci14101116
Ardiansyah, A. A., Kaffah, T. S., & Mukarom, M. (2023). Using The Language Game ShundÅ«q Al-AsyyÄ (Item Box) to Improve Students' Arabic Speaking Skills. Tadris Al-’Arabiyyah: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab Dan Kebahasaaraban, 2(2), 124–139. https://doi.org/10.15575/ta.v2i2.29493
Arifah, N., Afsari, N. H., & Ramadayani, R. A. (2023). Penerapan Model Pembelajaran Talking Stick untuk Meningkatkan Keterampilan Kalam Kelas VI MI Tembong Sari Desa Cihampelas Kabupaten Bandung Barat. Proceedings UIN Sunan Gunung Djati Bandung, 3(4), 241-247. Retrieved from https://proceedings.uinsgd.ac.id/index.php/proceedings/article/view/3131
Aulia, R., Wijaya, T., & Utsman, S. (2024). Efektivitas Penggunaan Talking Stick dalam Keterampilan Berbicara Bahasa Arab Siswa Kelas X SMA Muhammadiyah 5 Jakarta. Al-Ubudiyah: Jurnal Pendidikan Dan Studi Islam, 5(2), 262–267. https://doi.org/10.55623/au.v5i2.359
Auliya, A. N. (2024). Penerapan media Talking Stick untuk Meningkatkan penguasaan Kosakata dan Keterampilan Berbicara Bahasa Arab: Penelitian di kelas VII Pondok Pesantren Tahfizh Daarul Qur’an Putri Cikarang [Skripsi, UIN Sunan Gunung Djati Bandung]. Retrieved from https://digilib.uinsgd.ac.id/99243/
Berliani, S. C. N. I., & Gumiandari, S. (2024). Pemanfaatan Talking Stick dalam Pengembangan Media Pembelajaran Bahasa Interaktif. Morfologi: Jurnal Ilmu Pendidikan, Bahasa, Sastra Dan Budaya, 1(6), 204–214. https://doi.org/10.61132/morfologi.v1i6.262
Candraningtyas, N. Z., Ruhani, N., Senita, P., & Afsari, N. H. (2023). Penerapan Model Cooperative Learning Tipe Talking Stick dalam Pembelajaran Bahasa Arab Materi Mufradat untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas VIII MTs At-Taqwa Cihampelas Bandung Barat. PROCEEDINGS UIN SUNAN GUNUNG DJATI BANDUNG, 3(7), Retrieved from https://proceedings.uinsgd.ac.id/index.php/proceedings/article/view/3676
Fitriyah, Z., & Qibtiyah, L. (2021). Pengaruh Metode Talking Stick Terhadap Keterampilan Berbicara Siswa Dalam Pembelajaran Bahasa Arab Kelas VIII MTs Al-Amien Putri 1. Al-Irfan: Journal of Arabic Literature and Islamic Studies, 4(1), 118–132. https://doi.org/10.36835/al-irfan.v4i1.4346
Hadidja, S., Herlina, H., Bachtiar, M. Y., & Wahira, W. (2023). Application of the Talking Stick Learning Model to Improve Early Childhood Physical Motor Skills. International Journal of Multidisciplinary Approach Research and Science, 3(01), 263–272. https://doi.org/10.59653/ijmars.v3i01.1398
Hasanah, L. N., & Masdar, M. I. (2024). Effectiveness of Talking Stick Learning Model in Improving the Mastery of Arabic Vocabulary at Madrasah Tsanawiyah Darussalam Samarinda. Al-Jawhar: Journal of Arabic Language, 2(1), 76–91. https://doi.org/10.69493/ajoal.v2i1.43
Hermawan, A. (2018). Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab (Edisi Revisi). Remaja Rosdakarya.
Hoerudin, C. W. (2024). Upaya Meningkatkan Kemampuan Membaca Teks Cerita Pendek Melalui Metode Talking Stick pada Pembelajaran Bahasa Indonesia di Sekolah Dasar. Jurnal Al-Amar: Ekonomi Syariah, Perbankan Syariah, Agama Islam, Manajemen Dan Pendidikan, 5(1), 1-14. Retrieved from https://ojs-steialamar.org/index.php/JAA/article/view/145.
Kamal, H., Takwim, M., Amrulloh, M. A., & Habibi, B. Y. (2023). Fostering the Learners' Arabic Speaking Skills through the Talking Stick Technique. Arabi: Journal of Arabic Studies, 8(2), 172–182. https://doi.org/10.24865/ajas.v8i2.491
Marni, M. (2015). Penggunaan Metode Talking Stick untuk Meningkatkan Mahârat Al-Kalâm dalam Mata Pelajaran. AULADUNA: Jurnal Pendidikan Dasar Islam, 2(1), 87-103. Retrieved from https://journal3.uin-alauddin.ac.id/index.php/auladuna/article/view/869.
Musthafa, I., & Hermawan, A. (2018). Metodologi Penelitian Bahasa Arab: Konsep Dasar Strategi Metode Teknik. Remaja Rosdakarya.
Octaviani, N. K., & Rusliyani, D. (2023). FaÊ»ÄliyÄtu IstikhdÄmi WasÄ«lati Talking Stick Fi IstÄ«Ê»Äbi al-MufrÄdÄt al-Ê»Arabiyyah Liá¹ulÄbi al-Faá¹£li al-SÄbiÊ» Bimadrasati Sudirman al-Mutawassiá¹ah al-IslÄmiyyah Semarang. JICALLS: Journal of Arabic Education, Linguistics, and Literature Studies, 1(2), 125–136. https://doi.org/10.51214/jicalls.v1i2.646
Pour, A. N., Herayanti, L., & Sukroyanti, B. A. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick terhadap Keaktifan Belajar Siswa. Jurnal Penelitian Dan Pengkajian Ilmu Pendidikan: E-Saintika, 2(1), 36–40. https://doi.org/10.36312/e-saintika.v2i1.111
Rahmawati, W., Fahri, M., & Kasman, R. (2021). Peningkatan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Bahasa Arab Melalui Model Talking Stick Kelas IV MI Bahrul Huda Kota Bogor. Attadib: Journal of Elementary Education, 5(2), 167–170. https://doi.org/10.32507/attadib.v5i2.879
Suharsimi, A. (2017). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Rineka Cipta.
Viora, D., & Pebriana, P. H. (2024). Penerapan Model Pembelajaran Talking Stick Untuk Meningkatkan Keterampilan Berbicara dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Siswa di SD. Innovative: Journal Of Social Science Research, 4(1), 7599–7608. https://doi.org/10.31004/innovative.v4i1.8761
Wahyudi, I., & Khofifah, S. U. A. (2022). Media Talking Stick dalam Pembelajaran Maharah al-Kalam di MA Assunniyyah Jember. An-Nuqthah, 1(3), 63–69. https://doi.org/10.1234/an-nuqtah.v1i3.889
Wibowo, L. Q. A., Dahlia, I., Wahidah, Y. L., Setiyawan, A., Hijriyah, U., & Sapar, A. A. B. (2024). Talking Stick Learning Model Assisted by Flashcard Media: Improving Mufradat Learning Outcomes. Izdihar: Journal of Arabic Language Teaching, Linguistics, and Literature, 7(1), 99–114. https://doi.org/10.22219/jiz.v7i1.31472
Wijaya, M., & Syarifuddin, M. H. (2020). Efektivitas Model Pembelajaran Talking Stick Dalam Meningkatkan Maharah Kalam di Madrasah Aliyah Nurul Jadid Paiton Probolinggo. Lisan An Nathiq: Jurnal Bahasa Dan Pendidikan Bahasa Arab, 2(1), 128–139. https://doi.org/10.1234/lan.v2i2.3756