Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
English
Register
Login
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Language
English
Search
Register
Login
Vol. 10 No. 1 (2024): Volume 10 Nomor 1 Tahun 2024
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 1 (2024): Volume 10 Nomor 1 Tahun 2024
Published:
2024-07-01
Articles
Kemampuan Berpikir Divergen Siswa dalam Menyelesaikan Soal Open-Ended Barisan dan Deret Ditinjau dari Adversity Quotient
Siti Raudhatul Hasanah,
Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang,
Abdussakir Abdussakir,
Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang,
1-12
PDF (Bahasa Indonesia)
Penerapan Model Pembelajaran Direct Instruction Terhadap Kemampuan Berpikir Reflektif Matematis Siswa
Eritha Dewi Febrianty,
Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Tatang Herman,
Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Ikbal Pauji,
Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
13-25
PDF (Bahasa Indonesia)
Development of Pop Up Book Media Based on an Investigative Approach to Improve The Matematical Communication Skill of Junior High School Students
Rahayu Kariadinata,
Universitas Islam Negeri Sunan Gunung Djati Bandung, Indonesia
Euis Sinta Ajahra,
Universitas Islam Negeri Sunan Gunung Djati Bandung, Indonesia
Asep Jihad,
Universitas Islam Negeri Sunan Gunung Djati Bandung, Indonesia
26-42
PDF (Bahasa Indonesia)
Analisis Kesulitan Belajar Matematika Materi Bilangan Satuan
Aulia Zuhrotul Badriyah,
Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia
Fitri Yuliawati,
Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia
Shinta Melia Khoirini’mah,
Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta, Indonesia
43-52
PDF (Bahasa Indonesia)
Investigasi Kemampuan Berpikir Aljabar Siswa dalam Pemecahan Masalah Matematika
Rifqoh Thoyyibah,
Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang, Indonesia
Elly Susanti,
Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang, Indonesia
53-63
PDF (Bahasa Indonesia)
Peningkatan Kemampuan Berpikir Reflektif Matematis Melalui Model Pembelajaran Connected Mathematics Project (CMP)
Vania Febrina Ashari,
UIN Sunan Gunung Djati Bandung, Indonesia
Asep Jihad,
UIN Sunan Gunung Djati Bandung, Indonesia
Tika Karlina Rachmawati,
UIN Sunan Gunung Djati Bandung,
64-75
PDF (Bahasa Indonesia)
Improving Learning Outcomes with Supported Liveworksheets: A Constructivist Approach to Teaching Linear Equations of Two Variables System
Nida Fitria,
Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
https://orcid.org/0009-0004-7995-3177
Ressa Fitrian,
Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia
Suhendra Suhendra,
Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
Cece Kustiawan,
Universitas Pendidikan Indonesia, Indonesia
76-88
Loading...
Editorial Team
Template