Strategi Komunikasi Media Sosial untuk Meningkatkan Brand Image Hammerstoutdenim


Gian Maulana Akmal(1*), Asep Saeful Muhtadi(2), Dono Darsono(3)

(1) Jurusan Ilmu Komunikasi, Fakultas Dakwah dan Komunikasi, UIN Sunan Gunung Djati, Bandung,  
(2) Jurusan Ilmu Komunikasi, Fakultas Dakwah dan Komunikasi, UIN Sunan Gunung Djati, Bandung,  
(3) Jurusan Ilmu Komunikasi, Fakultas Dakwah dan Komunikasi, UIN Sunan Gunung Djati, Bandung,  
(*) Corresponding Author

Abstract


This study aims to find out how the social media communication strategy to improve Hammerstoutdenim's brand image on Instagram @hammerstoutdenim through the Circular Model of SoMe for Social Communication was developed by Regina Luttrell. This research was carried out using a qualiative descriptive method with primary and secondary data through data collection techniques, namely in-depth interviews, observations, and documentation studies. The results of the research obtained are that the Hammerstoutdenim brand is appropriate in implementing a social media communication strategy to improve brand image through Instagram in line with the Circular Model of SoMe for Social Communication, with the following indicators: 1) share: determine the target audience, formulate content to be shared on Instagram and make adjustments to the time in sharing content; 2) optimize: create content descriptions and adapt content to special days; 3) manage: create content by referring to content or guide lines and create content schedules; 4) engage: fast response and repost followers content.

Full Text:

PDF

References


Abidin, Y.Z. (2015). Manajemen Komunikasi (Filosofi, Konsep, dan Aplikasi). Bandung: Pustaka Setia.

Ardianto, E. (2016). Handbook of Public Relations Pengantar Komprehensif. Bandung: Simbiosa Rekatama Media.

Arifin, A. (1984). Strategi Komunikasi Sebuah Pengantar Ringkas. Bandung: ARMICO.

Effendy, O.U.. (2005). Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Remaja Rosda Karya.

Helianthusonfri, J. (2020). Instagram Marketing untuk Pemula. Jakarta: Gramedia.

Jhatysunda, N.R. (2020). Pengelolaan media sosial instagram @pajakcicadas sebagai upaya meningkatkan citra lembaga. Skripsi, UIN Sunan Gunung Djati Bandung.

Kotler, P. (1997). Manajemen Pemasaran: Analisis, Perencanaan, Implementasi, dan Kontrol. Jilid I. Edisi Kesembilan. Jakarta: PT. Prenhallindo.

Kriyantono, R. (2006). Teknik Praktisi Riset Komunikasi. Jakarta: Kencana prenada Media Group.

Luttrell, R. (2015). Social Media: How to Enggae, Share and Connect. London: Rowman & Littlefield Publishers.

Nasrullah, R. (2017). Media Sosial Perspektif Komunikasi, Budaya dan Sosioteknologi. Bandung: Simbiosa Rekatama Media.

Nova, F. (2011). Crisis Public Relatons Bagaimana PR Menangani Krisis Perusahaan. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Pratama, B. (2017). Citra Pemerintah di Era Digital Tipologi dan Manajemen Reputasi. Yogyakarta: Gava Media.

Rakhmat, J. (2008). Psikologi Komunikasi. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Rangkuti, F. (2002). The Power Of Brands: Teknik Mengelola Brand Equity Dan Strategi Pengembangan Merek Plus Analisis Kasus Dengan SPSS. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Suryadi. (2017). Peran Teknologi Informasi dan Komunikasi terhadap Tugas Humas. Buletin LAPAN, 4(1). Diakses pada 13 Oktober 2021, dari https://majalah.lapan.go.id

Simamora, B. (2004). Panduan Riset Perilaku Konsumen. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Salbino, S. (2014). Buku Pintar Gadget Anroid untuk Pemula. Jakarta: Perpustakaan Nasional.

Setiyadi, N.J. (2003). Perilaku Konsumen, Konsep dan Implikasi untuk Strategi Penelitian Pemasaran. Jakarta: Prenada Media.




DOI: https://doi.org/10.15575/reputation.v5i2.19305

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Reputation: Jurnal Ilmu Hubungan Masyarakat is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.